רכישת קרקע לבנייה – איך ואיפה?

רכישת קרקע לבנייה

יש הרבה קרקעות למכירה בארץ ולכן רכישת קרקע לבנייה תוכלו למצוא גם באזור המרכז וגם בפריפריה. המטרה של הרוכשים בסופו של דבר היא לרכוש קרקע כדי לבנות עליה בית. אם מדובר בקרקע שהיא תחת הגדרה של קרקע חקלאית, יש כמה נתונים שיסייעו לכם לקבל החלטה אם מדובר בקרקע שבסופו של דבר תופשר והייעוד שלה ישתנה מחקלאות למגורים או לא.

לצורך כך חשוב מאוד לפנות לחברה שיש לה ניסיון והבנה בתחום. אדם מן היישוב ללא ידע על תהליך הפשרת קרקעות, ללא יכולת לקרוא תוכניות מתאר ארציות, מחוזיות ומקומיות, לא יוכל לקבל החלטה מושכלת על העסקה שהוא עומד לבצע. מומחים יודעים להבין מתוך המידע והנתונים העולים מהתוכניות הללו, מה הסיכוי שקרקע באזור מסוים תהפוך לקרקע למגורים והם ימליצו ללקוחות שלהם בהתאם.

למשל- אם באזור כבר יש שכונת מגורים, או שבסמוך לקרקע החקלאית יש כבר קרקע שנרכשה כדי לבנות בית וממתינה לשינוי ייעוד- זהו סימן שגם הקרקע הסמוכה נשוא הרכישה שלכם תקבל שינוי ייעוד. אין איפה ואיפה בנושא הזה, זה עניין של מהי המגמה באזור ואם היא להפשיר קרקעות, אז תוכלו להסיק מכך שלא תשימו את כספכם על קרן הצבי.

אז מה חשוב לדעת על קרקעות למכירה בתהליך בנייה? הפרטים במאמר זה

רכישת קרקע לבנייה – מה גודל השטח?

יש הבדל בין רכישה של מגרש לבנייה לבין רכישת קרקע לבנייה אם כי ההסתכלות והשיקולים צריכים להיות זהים. אומנם כאמור כאשר מדובר בקרקע חקלאית, ייקח זמן עד שזו תופשר וניתן יהיה להתייחס אליה כאל מגרש לבנייה אבל כבר ממיקומה בשטח, מעורקי התחבורה הסמוכים אליה, קרבה של בתים אחרים או שכונות מגורים. קיומם של מבני ציבור, פארקים, בתי ספר וגנים ניתן יהיה להגיע למסקנה אם מדובר בקרקע הנכונה לבניית בית או לא.

בחירה של קרקע לבנייה בין אם מדובר ביחידה דיור, בנייה לצרכי השכרה או בית משפחתי גדול צריכה לקחת בחשבון את נתוני השטח והסביבה כדי להבין אם הפרויקט יכול להיות איכותי, ריווחי ומשתלם.

חשוב להשקיע מחשבה וזמן בבחירת השטח ובבדיקה של מצבו המשפטי כרשום במסמכים לגביו. לבדוק שאין עליו שעבוד, שלא עובר מתחתיו קו מים או שלא מתכננים להעביר מעליו קו מתח חשמלי. כל אלה יכולים לשנות לחלוטין את ההחלטה שלכם.

מהי מטרת הבנייה ומה התקציב?

כאשר אתם מחליטים על רכישת קרקע לבנייה תצטרכו לשאול את עצמכם כמה שאלות מאוד חשובות. מהי המטרה שלנו ברכישת הקרקע ומה התקציב העומד לרשותנו. קיימים שלושה שיקולים אשר יעזרו לנו למצוא את הקרקע הנכונה.

ראשית יש להבין באמצעות מומחים לאיתור קרקעות מהו גודלו של המגרש ובאיזה גודל יכול להיות הבית המתוכנן להיבנות עליו. דבר נוסף שחשוב להתייחס אליו הוא מהם הכיוונים שלו והיכן ממוקמת בעצם הכניסה הראשית. כיווני הרוח חשובים מאוד משום שבחלק מהאזורים בארץ, רוח קיצית נושבת מצפון מערב ואם לדוגמה יהיה קיר משותף עם קרקע סמוכה, שלא תגיעו למצב שהוא יחסום את האוויר ואז תיתקעו בבית מחניק.

צריך גם לשים לב כי כאשר קרקע ממוקמת ממזרח לכביש היא עלולה לסבול מזיהום אוויר ברמה רצינית מרוח אשר תנשב ממערב למזרח ותעביר את כל הפיח, הלכלוך והאבק מהכביש ישר אל הבית. לכן חשוב שהקרקע תהיה ממערב לכביש ולא מצד מזרח.

מה מתוכנן להיות באזור?

שיקולים נוספים וחשובים בכל מה שקשור לעסקת רכישת קרקע לבנייה היא בדיקה של התכנונים לשינויי בנייה באזור. חשוב לעשות מחקר ולבדוק מה מתוכנן להיות ליד הקרקע נשוא הרכישה. האם עומדים לקום שם מקומות מסחריים, כיכר, בתי ספר, מוסדות ציבור, פארקים. אף אחד לא רוצה לגור מול בית ספר עם מערכות כריזה שמייצר המון רעש, כמו גם בית מול כביש מרכזי, קניון או כל מרכז מסחרי אחר שעלול לגרום למחסור בחנייה, זיהום אוויר או צפיפות וגרוע מכך- יסתירו את הנוף הנהדר שנמצא כעת מסביב לקרקע המוצעת.

מכיוון שבדרך כלל מי שמתעניין בקרקע, הוא לא תמיד גם מומחה לעניין הזה, מוטב לשכור את שירותיהם של מומחים שיודעים היכן לבדוק ומה ואיפה. הם יוכלו לסייע לכם לקבל את ההחלטה הכי נכונה והכי משתלמת, זו שבעזרתה תוכלו לבסוף לבנות את בית החלומות שלכם.

ראו גם: קרקעות להשקעה

סגירת תפריט
Call Now Button