קרקעות להשקעה- איפה והיכן?

קרקעות להשקעה

בוודאי נתקלתם בשנים האחרונות בפרסומים על קרקעות להשקעה במקומות שונים ברחבי הארץ, ולא מדובר באופנה חולפת או בטרנד אלא בדרך בה היום אנשים מנסים להגיע לדירה שהפכה להיות חלום בלתי מושג.

בשנים האחרונות עלו מחירי הדירות בכל הארץ, כולל בפריפריה בעשרות אחוזים- מה שהשאיר מחוץ לדיור בר השגה משפחות עם ילדים, זוגות צעירים וגם יחידים שרוצים לדאוג לעתידם.

הסיבות לעליית המחירים הן רבות ומגוונות ובעיקר קשורות למחסור בעתודות קרקע לבנייה. רק 3% מהאדמות בישראל שייכות לאנשים פרטיים כאשר 97% מהם שייכות למנהל מקרקעי ישראל והוא הקובע והפוסק בעניין הקמת שכונות מגורים בכל חלקי הארץ.

לאור עליית המחירים נוצר מצב שאם לפני שלושים או ארבעים שנה, אדם יכול היה לחסוך קצת הון עצמי ולרכוש דירה, עקב המחיר הגבוה קשה לאנשים לגייס את ההון ההתחלתי הדרוש לו כדי לרכוש דירה וזה 25% ממחירה כדי לקבל מהבנק משכנתא.

צעירים רוכשים קרקעות להשקעה כי זה העתיד שלהם!

אפשר לומר בצורה הכי ברורה. אם לא ירשתם סכום גדול של כסף (ולא כל אחד יורש בכלל) לא תוכלו להגיע לדירה משלכם עם המחירים הגבוהים, לא יהיה לכם את ההון ההתחלתי ולכן גם לא תקבלו משכנתא.

אם התמזל מזלכם ובאתם ממשפחה אמידה, תוכלו לעשות כרצונכם ואולי גם לרכוש דירה בלי לקחת משכנתא, אבל אם יש לכם רק את ההון ההתחלתי, המצב שלכם הרבה יותר טוב מהרבה זוגות שלא מסוגלים להגיע אפילו להון עצמי התחלתי.

באין הון התחלתי אין משכנתא. אין יכולת לפנות לבנק ולקבל הלוואה. תצטרכו גם להראות את יכולת ההחזר שלכם ולהתחייב לעשרים, שלושים שנה ולא כל אחד באמת עובד בעבודה מסודרת ויכול להוכיח לבנק יכולת החזר, ולכן יש מצב שהבנק עלול לסרב לתת לו משכנתא ולא משנה כרגע על איזה סכום מדובר. מה שחשוב לבנק זה שתוכלו להחזיר את המשכנתא שאתם לוקחים.

בגלל המצב הקיים, מצד אחד עליית מחירים שערורייתית ומצד שני היצע של קרקעות להשקעה שיום אחד יהיו שוות הרבה הרבה כסף ויהפכו לבית שלכם, אנשים משקיעים בזה.

הסבלנות משתלמת- הקרקע שתהפוך לדירה !

בעולם הנדל"ן של קרקעות להשקעה יש כבר הרבה מאוד דוגמאות לאנשים שהשקיעו בקרקע, לקחו את הזמן הרצוי ובסופו של דבר הקרקע הופשרה, שינתה ייעוד והם קיבלו אישור בנייה.

כדי להגיע למצב כזה ולא להשקיע בקרקע לא כדאית, אם אתם לא אנשי נדל"ן מומלץ כי תפנו לחברה שזהו עיסוקה. בדקו שיש לה ניסיון בשיווק קרקעות ובהצלחות של הפשרות בנייה. קבלו מהם את כל המידע המקצוע לו אתם זקוקים כדי לרכוש קרקע ובקשו מהם שילוו את העסקה שלכם עד לחתימה סופית.

אבל אחד הדברים הכי חשובים עבור כל מי שרוכש קרקעות להשקעה היא מידת הסבלנות. כיוון שלא מדובר בדירה שעומדת להיבנות ואפשר כבר לדעת כמה זמן ייקח עד שבניית הבניין הזה תסתיים, אף אחד לא יכול לדעת אלא רק לשער כמה זמן ייקח עד שהקרקע תיכנס להליכים של הפשרה וקבלת אישור בנייה. מדובר בהליך בירוקרטי שעובר כמה בחינות, בדיקות וחתימות. לא לבעל לב חלש, רק לאנשים שמאמינים שהעסקה תצא לפועל, שרוכשים קרקע בליווי של יועצי נדל"ן מיומנים ובסופו של דבר הסבלנות תשתלם והם יזכו בדירה חדשה של הזכות שהם רכשו על הקרקע.

רמזים לכך שהקרקע שווה?

חברת השקעות נדל"ן המתמחה בתחום של קרקעות להשקעה יודעת לבחון קרקעות באזורים שונים וכן את תוכניות המתאר לגביהן ולדעת אם מדובר בקרקע שיום אחד תזכה להיות מופשרת ויקום עלייה בניין מגורים.

יש כמה סימנים בשטח שיכולים להעיד על השינוי המיועד. אם הקרקע הזאת נמצאת בסמוך לשדה תעופה או מתחם תעשייתי, אין סיכוי שאתם תגורו שם ואין סיכוי שהיא תקבל אישור בנייה למגורים.

אבל אם מדברים על קרקע להשקעה באזור הסמוך למתחם ולשכונת מגורים קיימת, זה רמז גדול לכך שהאזור נמצא בתהליך של פיתוח ולכן גם הקרקע שלהם מיועדת לבנייה. זה עניין של זמן, זה עניין של סבלנו אבל בסוף המרוויחים הגדולים הם המשקיעים שעושים דברים לאט לאט בצמוד לחברת נדל"ן ובסוף מרווחים דירה.

סגירת תפריט
Call Now Button