קרקעות למכירה – הזדמנות של פעם בחיים!

קרקעות למכירה

הרבה ישראלים מחפשים היום קרקעות למכירה כדי להשקיע בהן, בעיקר לאור מחירי הנדל"ן הלא סבירים בעליל של דירות ובתים במדינת ישראל. עם השנים גם נוצר מחסור בעתודה של קרקעות לבנייה ומשך החלה מגמה מובילה בתחום הנדל"ן שמשקיעים מתחילים לחפש לא בתים ודירות מוכנות להשקעה אלא קרקעות שבהגדרה שלהן הן עדיין לא לבנייה, אבל בדיקה מעמיקה של מצבן בליווי חברה המתמחה בהשקעה בקרקעות, עשויה לתת את התשובה האם הקרקע הזו יום אחד תהפוך להזדמנות של פעם בחיים.

אם נביט על מה שקרה לנדל"ן בישראל בשנים האחרונות, נוכל לומר בוודאות שבשני העשורים האחרונים מורגשת מצוקת הנדל"ן יותר מתמיד ולכן משקיעים ותיקים בתחום הנדל"ן וגם צעירים שרוצים להבטיח את עתידם, החלו לחפש אופציות אחרות משום שהם לא עמדו במחירי הדירות. אז החלה לצוץ המגמה שאיש לא חשב עליה קודם- קרקע חקלאית. בתחומם של ישובים כפריים ומושבים וכן ליד שכונות מגורים קיימות יש הרבה מאוד דונמים של קרקע המוגדרת כחקלאית שלא נעשה בה שום שימוש למגורים עד היום ובשל המחסור בקרקעות במדינה (בעיקר באזור המרכז אך לא רק) החל תהליך מתקדם מול כל הגורמים הרלבנטיים במדינה קרי- ועדות התכנון והבנייה השונות בדרגות השונות כמו הוועדה הארצית, הוועדה המחוזית והוועדה המקומית כדי לשחרר קרקעות מההגדרה החקלאית שלהן ולהפוך אותן לקרקעות שיום אחד יקבלו אישור בנייה ובעליהן יוכלו לבנות עליהן בית.

השקעה בקרקע – סיכון מול סיכוי!

כאשר מדובר בסיכון מול סיכוי- חישוב שעושה כל משקיע, הרי שדבר אחד מקובל על כל המשקיעים.

ללכת על קרקעות למכירה הרבה יותר בטוח מבחינת הסיכון, מאשר לסחור בבורסה. משום כך רבים מהמשקיעים שהשקיעו בעבר את כספם באפיקים פיננסיים, נטשו אותם ועברו להשקיע בקרקעות שהסיכון היחידי לגביהם לא קשור להפסד כספי על הקנייה, אלא להיפך ככל שהקרקע מתקדמת לכיוון של הפשרה ושינוי ייעוד כך היא שווה יותר. הסיכון היחידי הוא – כמה זמן ייקח עד שהקרקע הזו תקבל אישור בנייה ולעתים מדובר בעניין של שנים רבות. משום כך כל משקיע שהולך על תחום הקרקעות עושה את החשבון שלו, אם זה כדאי לו או לא, כמה זמן זה ייקח והאם הוא יוכל לחכות עד אז.

בכל מקרה חשוב לומר כי במקרה הזה אם מדובר בקרקע טובה למגורים, שיש סיכוי רב לקבל אליה אישור בנייה, אין ספק שהמשקיע מרוויח ובגדול גם אם הוא יחכה עשר שנים הוא ירוויח כי שוויה של הקרקע הזו כמו כל נכס נדל"ן רק עולה כל השנים.

השקעה בדירה- כי כולם צריכים דירה !

אם נאפיין את חתך המשקיעים שפונים למודעה של קרקעות למכירה נמצא בהם כרישי נדל"I ותיקים, אבל גם צעירים רבים שמבינים שאם הם לא יעשו מעשה, לעולם הם לא יוכלו לקנות דירה ולכן ההזדמנות היחידה שלהם להגיע לדירה הוא רק אם הם ילכו על קרקע להשקעה תוך תקווה שהיא תקבל אישור בנייה תוך זמן סביר.

ככל שהמשקיע יתאזר בסבלנות, כך סביר כי הקרקע תופשר אולם גם את זה צריך לבדוק ולא לבד, כי אם לפנות למשרד של מומחים להשקעות בקרקעות שיש להם את התהליכים שלכם לבדוק טיב ואיכות של קרקעות וכן את הסיכוי שהם יקבלו אישור בנייה.

קרקעות אשר לגביהן יש עניין של תכנון ופיתוח כפי שניתן לראות בתוכניות מתאר, אלה הן קרקעות שיום אחד יהיו שוות זהב, ולכן כל סכום שישולם לא ישתווה לערכם הריאלי כאשר כבר ניתן יהיה לבנות עליהן. מדובר על סיפור הצלחה כלכלי.

מה צריך לבדוק לפני שרוכשים קרקע להשקעה?

כדי לנטרל סיכונים מיותרים, חשוב לבדוק לפני שפונים לרכישת קרקעות למכירה כמה נתונים לגבי הקרקע המסוימת. חשוב שהחברה אליה פניתם כדי שתלווה אתכם בתהליך, תבדוק את תוכניות המתאר הארציות כדי לראות כיצד מוגדרת הקרקע הזו. חשוב לבדוק גם את היעוד הקודם של הקרקע ומה הסיכוי לשנות אותו. של מי הזכויות עליה ועל מי הן רשומות. מהו שווי הקרקע הזו, חשוב לבדוק באמצעות השוואה לעסקאות דומות.

כמובן שמיקומה של הקרקע קובע את שוויה וכן מהן התשתיות סביבה? האם מתכננים לידה הקמה של אזור תעשיה, תחנת כח חשמלית או תחנת רכבת? כל אלה עלולים למנוע את העסקה שכן אף אחד לא רוצה לרכוש קרקע שלא ניתן לבנות עליה בית כי ממש מולה יש מפעל או תחנת כח חשמלית.

ראו גם: קרקעות להשקעה

סגירת תפריט
Call Now Button