השקעה בנדל"ן בארץ – באילו נכסים ניתן להשקיע?

השקעה בנדל"ן בארץ

עם הזמן, השקעה בנדל"ן בארץ הופכת יותר ויותר נפוצה. יותר ויותר אנשים מבינים שחסכונות לא צריכים לשכב בבנק, שכן ניתן להגדיל אותם באופן משמעותי אם יודעים להשקיע אותם בצורה חכמה. נדלן הוא אמנם לא אפיק ההשקעה היחיד, אולם בהחלט מדובר באפיק המועדף על רבים; בין אם בשל תחושת הביטחון שמקנה הבעלות על נכס או על חלקת אדמה, ובין אם לאור התשואות היפות שנרשמות בתחום ומוכיחות בכל פעם מחדש כי השקעה בנדל"ן בהחלט משתלמת.

לצד זאת, ובדומה לאפיקי השקעה אחרים, גם השקעה בנדל"ן מצריכה למידה של התחום. בפרט לנוכח סכומי הכסף הגדולים שמצריכה ההשקעה באפיק זה, כדאי לחשוב לעומק לפני שבוחרים להשקיע. אחד הנושאים שחשוב לברר לפני שמבצעים פעולות בכיוון של השקעה בנדל"ן הוא אילו סוגי נכסים ישנם? באופן ספציפי יותר, כדאי לשאול את עצמכם באילו סוגי נכסים מתאים לכם להשקיע?

ליווי מקצועי לאורך כל הדרך

ראשית, חשוב להתייחס לכך שהשקעה בנדל"ן מהווה היום התמקצעות של ממש, ולא בכדי. האינטרנט אמנם עתיר מידע בנושא, אולם חשוב לזכור שבסופו של דבר מדובר בעניין אינדיווידואלי והשקעה שמתאימה לאחד אינה מתאימה לאחר. על כן, חשוב לדעת שיש לא מעט אנשי מקצוע שמתמחים בתחום וכדאי להיעזר בהם לאורך התהליך, כדי לוודא שאתם משקיעים בדרך הנכונה ביותר עבורכם.

נכסי נדלן להשקעה

השקעה בנדל"ן בארץ טומנת בחובה הזדמנויות מגוונות אשר מתאימות לשלל סוגים של משקיעים, וחשוב להכיר את האפשרויות השונות שעומדות לפניכם. אז אילו אפשרויות קיימות?

קרקע – בין אם זה זה קרקעות להשקעה או למכירה יש להבין מספר רבדים חשובים. כאשר רוכשים קרקע חשוב לדעת שהכל תלוי בהפשרה, כלומר, ביכולת לבנות על הקרקע. אפשר לקנות קרקעות שכבר הופשרו וניתן לבנות עליהן באופן מיידי, או קרקעות שנמצאות לקראת הפשרה. במקרה השני, תהיה הקרקע זולה יותר; אולם חשוב להיאזר בסבלנות ובאורך רוח שכן ההפשרה של הקרקע עשויה לקחת זמן מה, לעתים אפילו מספר שנים, ותלויה בגורמים שונים. מדובר בסיכון מסוים שחשוב לקחת בחשבון, אולם כאשר הסיכון משתלם והקרקע מופשרת, התשואות בדרך כלל יפות מאוד.

דירת מגורים – אין ספק שאחד האפיקים הנפוצים ביותר של השקעה בנדל"ן בארץ הוא השקעה בדירת מגורים. השקעה כזו נחשבת להשקעה סולידית שאינה כרוכה בסיכון משמעותי, כך שהיא בהחלט עשויה להתאים למשקיעים שמעדיפים להימנע מהסיכון וליהנות מתנועות צנועות אך בטוחות יותר. כמובן שכאשר בוחרים להשקיע בדירות למגורים, חשוב להקדיש תשומת לב לנושא המיסים.

דירת מגורים לקראת התחדשות – פרויקטים של התחדשות עירונית כמו תמ"א 38 או פינוי בינוי נמצאים בכל מקום בשנים האחרונות, והפכו בשל כך לאפיק השקעה שרבים מתעניינים בו. האפשרות להשקיע בנכס שיעבור השבחה משמעותית, אשר תביא עמה כמובן עלייה ניכרת בערכו, קוסמת ללא מעט משקיעים. יחד עם זאת, חשוב לדעת שההזדמנות הגדולה כרוכה בסיכון מסוים, שכן לא תמיד ניתן לדעת מתי תחל הבנייה ואפילו אם תחל.

מסחר ותעסוקה – השקעה בשטחי מסחר כמו משרדים או חנויות בהחלט יכולה להתאים לאנשים שמתעניינים באפיק של השקעה בנדל"ן בארץ. אחד היתרונות הבולטים של ההשקעה בנכסים מעין אלה הוא המחיר, אשר לעתים עשוי להיות נמוך בשיעור ניכר מהמחירים של נכסים מסוגים אחרים. כמו כן, רבים בוחרים להשקיע באפיק זה בנכסים יקרים יותר במסגרת קבוצות השקעה. כמובן, חשוב לזכור שהשקעה בשטחי מסחר רגישה יחסית לתנודות במצב הכלכלי במשק.

מה חשוב לדעת לפני השקעה בנדל"ן בארץ?

כפי שחשוב להכיר את סוגי הנכסים השונים ואת מאפייניהם הייחודיים, כך חשוב להכיר גם את המאפיינים הייחודיים שלכם כמשקיעים. שאלה אחת שחשוב לשאול את עצמכם לפני שאתם מתחילים לבחון נכסים ואפשרויות להשקעה היא מהי רמת הסיכון הרלוונטית מבחינתכם. האם אתם מעוניינים בהשקעה סולידית, שמתאפיינת בתשואה צנועה לצד סיכון נמוך יחסית, או בהשקעה הכרוכה בסיכון רב יותר אולם גם בתשואה פוטנציאלית גבוהה?

שאלה חשובה נוספת היא מה סוג ההכנסה שאתם מצפים לה – האם אתם מעוניינים בהכנסה קבועה, כמו דמי שכירות, או בהכנסה עיקרית שתנבע מעליית הערך של הנכס?

כמו כן, לפני השקעה של סכום כסף גדול בנכס נדל"ני, חשוב להבין כמה כסף תוכלו להשקיע. במילים אחרות, יש לשאול את עצמכם האם אתם זקוקים לכסף נזיל ולכמה, וכפועל יוצא, כמה כסף תוכלו להרשות לעצמכם להשקיע בנכס, מתוך הבנה שהחזרת ההשקעה והרווח לא יהיו מיידיים.

ראו גם: קניית קרקע להשקעה

סגירת תפריט
Call Now Button