קניית קרקע להשקעה – כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

קניית קרקע להשקעה

בשנים האחרונות הבינו רבים מכרישי הנדל"ן כי הכסף הגדול הוא בתחום של קניית קרקע להשקעה, קרקע שעם שינוי הייעוד שלה כקרקע לבנייה, תהיה שווה הון. מאז אפשר לומר רבים כבר עשו עסקאות כדאיות ויש להם היום קרקע ששווה הרבה מאוד כסף, סכום שהם לא חלמו שיהיה להם יום אחד והכל בגלל עסקת נדל"ן טובה. זה לא פשוט לעשות עסקה כזאת ולכן אנו ממליצים לכם ליצור קשר רק עם חברה המתמחה בתחום של קרקעות להשקעה שהן קרקעות חקלאיות, מתמצאת בשוק הזה ובחוקים שלו, ויודעת כיצד צריך לעשות בדיקה כדי להוביל את הלקוח לעסקה כדאית ושווה. יש הרבה "סוחרים" מאוד מפוקפקים בתחום, שעלולים "למכור" להם מידע שאתם רוצים לשמוע ואם לא תדעו לבדוק את הנתונים לא תדעו אם אתם שמים את כספכם על קרן הצבי. חשוב מאוד לפני שעושים עסקה בתחום של קרקעות להשקעה, להתייעץ עם חברת נדל"ן שאנשיה עוסקים בזה, מכירים את השוק וגם מכירים מה הסיכון או הסיכוי להפשרה של קרקעות חקלאיות בכל רחבי הארץ. חשוב שאכן הסיכוי שהקרקע תופשר הוא וודאי, ולפחות בבדיקה שיערכו עבורכם יעלה כי אכן יש תוכניות לבנייה למגורים באזור, זה כבר מעיד על כך שיש מגמה להפשיר קרקעות באזור הזה.

סוגים של קרקע להשקעה

כדי להבין מה קורה בתחום של קרקע להשקעה חשוב להבין מהם הסוגים של קרקע כזו. יש כל מיני סוגים של קרקעות למשל קרקע לתעשייה, קרקע למסחר, קרקע לתיירות, לחקלאות או למגורים. יש קרקעות המיועדות להקמת מרכזי קניות או קניונים ואלה הם קרקעות למסחר. אלה נמצאות בדרך כלל באזורי תעשייה או במרכזי הערים וגם חנויות או משרדים המוגדרים כקרקע למסחר. בנוסף יש קרקע המיועדת להקמת בתי מלון, צימרים, חדרי הארחה או מתחמי תיירות ואכסניות. יש קרקע המיועדת להקמת מפעלים או מתקנים תעשייתיים ומבני תעשייה. זוהי קרקע לתעשייה שגם יכולה יום אחד להפוך לקרקע לבנייה למגורים. יש קרקעות להשקעה המיועדות למגורים ואלה היקרות ביותר כמובן. קרקעות בערים או בפריפריות לבנייה של בתים פרטיים או רבי קומות בהתאם לייעוד שנקבע לקרקע זו.

קרקע חקלאית להשקעה

בעבר רבים מבני המושבים עסקו בחקלאות, חלק מן הישובים האלה היום יושבים במקומות מאוד יקרים ומבוקשים ויש להם גם שטחי חקלאות ומי שכבר לא עוסק בזה, יכול למכור את הקרקע שלו ויום אחד יוקם עליה בית פרטי שיהיה שווה הרבה מאוד כסף. כאשר קונים את השטח הזה כשטח חקלאי מחירו נמוך, עם שינוי הייעוד והבנייה המחיר משלש וגם מרביע את עצמו. קרקע להשקעה שהיא חקלאית במקור היא מהמבוקשות ביותר היום בקרב המשקיעים ויש כמה סוגים. כעיקרון קרקע זו מיועדת למיזמי חקלאות או לגידול יבולים, והיא הזולה שהולכת להיות שווה הכי הרבה מכל הקרקעות המוצעות היום למכירה ולשינוי ייעוד. הסיבה היא פשוטה. כאשר מדובר בקרקע חקלאית במושב, ידוע הוא שאיכות החיים במקום כזה שווה הרבה כסף ובשנים האחרונות מחירי בבתים במושבים קפצו לסכומים בלתי הגיוניים. מי לא חולם לגור בבית פרטי כמו בכפר שמריהו או אפילו במקום יותר יפה ובריא. מכאן שאם מדובר על קרקע חקלאית שנמצאת במושב שכבר מחירי הבתים בו עלו מאוד, יום אחד גם היא עם שינוי הייעוד תהיה שווה הרבה מאוד כסף, ולא בטוח שהייתם יכולים לשלם עליה אחרי אישור שינוי הייעוד שלה מחקלאות למגורים.

3 סוגים של קרקע חקלאית

קרקע להשקעה חקלאית במקור ללא הליך תכנוני, זוהי קרקע המיועדת רק לחקלאות ובמצב הזה יהיה קשה מאוד לשנות את הייעוד שלה ולקבל אישורי בנייה. אי אפשר לפתוח הליכי הפשרה אם אין איזה שהוא הליך תכנוני לגבי האזור הזה. זהו תהליך מסורבל וארוך ולעתים עלול להגיע גם לעשרות שנים. לעומת זאת קרקע חקלאית שנמצאת כבר בתהליך הפשרה, זוהי קרקע שהסטטוס שלה הוא בין כזו הזמינה לבנייה לבין קרקע חקלאית, לרוב שינוי הייעוד כבר בוצע אולם יש להמתין להיתרי הבנייה. קרקע לבנייה שכבר זמינה זו קרקע חקלאית שכבר הופשרה, נעשה בה שינוי ייעוד וניתן להוציא עליה היתרי בנייה. היא תהיה היקרה והמבוקשת ביותר. בסופו של דבר רכישה של קרקעות להשקעה כאלה ששינוי הייעוד שלהם מובטח, הן עסקה חלומית לכל מי שרוצה לגור יום אחד במיקום מנצח.

סגירת תפריט
Call Now Button