קרקעות למכירה – מהי תמ"א 35?

קרקעות למכירה

כל מי שמתעניין בתחום של קרקעות למכירה צריך להכיר את תכנית המתאר הארצית תמ"א 35, המגדירה את מדיניות פריסת הישובים והתכנון בארץ. תכנית זו נקראת גם תכנית מתאר ארצית לשימור, בנייה ופיתוח והיא אושרה ע"י הממשלה בשנת 2005. המטרה המרכזית של התכנית הנה לתת מענה לצרכי הבנייה במדינה, תוך שמירה על ריאות ירוקות ועתודת קרקעות לעתיד. מי שמתבסס ופועל בהתאם לעקרונות של תכנית תמ"א 35 הן תכניות מתאר מקומיות ואזוריות, ואין לא חורגות ממה שגובש ורשום בתכנית.

היא מבוססת על תכניות אדריכלים אשר מטרותיהן חיזוק תשתית ערים, קבלת החלטות בנוגע לבניית בנייני מגורים ומגדלים ומהווה עצמה מהווה בסיס לתכניות מתאר מטרופוליטניות לערים תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע. את ההגדרות והמונחים שלה היא שואבת מתכניות מתאר מחוזיות וארציות שהתקיימו לפניה ויוצרת שפת תכנון מעודכנת עתידית.

תמ"א 35 מיועדת לשמש כלי מרכזי במימוש מטרות של פיתוח, תוך יצירת איזון בין בנייה לבין ערכי טבע ושטחים פתוחים של מורשת ונוף. היא מבקשת להציע סדר מגוון ומובחן שיאפשר שילוב בר קיימא לצד צמיחה תוך הבטחת עתיד המרחב המקומי לדורות הבאים.

קרקעות להשקעה- מה רשום בתמ"א 35?

תמ"א 35 היא תכנית חשובה מאין כמוה לכל מי שמחפש קרקעות למכירה. היא כוללת תוכניות לחיזוק אזורי המטרופולין והתחדשות עירונית תוך עירוב שימושים. מטרתה להציג תוכניות לחיזוק התחבורה הציבורית, הגדרת החופים כנכס ציבורי ושאיפה לשמור על חייץ ירוק בין עיר לעיר.

בנוסף היא כוללת הסברים על המדיניות הכלכלית, החברתית ותכניות חיזוק וחידוש הערים. מה יהיה הטיפוח והשימוש בשטחים הפתוחים, ואיזה סוג של שיתוף יהיה בין הרשויות השונות בהקשר לקרקעות שבשטחן.

לפיכך נקבע כי על הגופים הממשלתיים להטמיע את המדיניות בשטח ועליהן יהיה לדווח כל שנה לממשלה על התקדמות יישום המדיניות.

ההמלצה של תוכנית תמ"א 35 נכון להיום הנה לא להקים יישובים חדשים אלא לחזק את הערים והמטרופולין הקיים לצורך פיתוח עתידי. היא בפירוש נותנת עדיפות לירושלים, הגליל, הנגב ובאר שבע בשיפור מרחב עירוני, חידוש ושימור תוך בנייה ופיתוח של מערכות תשתית ותחבורה ציבורית.

חברת נדל"ן – מכירה את האותיות הקטנות

רבים מתעניינים היום בפרסומים של קרקעות למכירה לנוכח מחירי הדיור שהאמירו בשנים האחרונות לגבהים לא סבירים. אם עד לפני כמה שנים היו ישראלים רבים שהיה להם הון עצמי של 25% מערך הדירה, אפשר לומר כי היום רבים מתקשים להשיג את החלק הזה משום שמחירי הדיור אסטרונומיים ולכן הם גם לא יכולים לקבל משכנתא בגובה 75% מערך הדירה.

אל קבוצות המתעניינים ובהם כרישי נדל"ן וותיקים שזהו עיסוקם כבר שנים, מצטרפים היום צעירים רבים אשר מבינים את הקשיים ברכישת דירה ומנסים להגשים את החלום דרך רכישת קרקע חקלאית אשר יום אחד, ישתנה ייעודה היא תופשר והם יקבלו אישור בנייה. ביום שזה יקרה הם יוכלו להכריז על האקזיט של חייהם. מחירה של קרקע חקלאית שהופשרה עולה עשרות מונים ביום שהיא מקבלת אישור בנייה ולמי שהייתה סבלנות לחכות לשלב הזה בתהליך ארוך וממושך של המתנה לשינוי הייעוד- הרוויח ובגדול.

חברת ייעוץ נדל'ן העוסקת בשיווק קרקעות, מכירה את תכנית 35 ומעיון בה וקריאת האותיות הקטנות, היא תוכל לתת לכם מידע על סיכוי הפשרת הקרקע בה אתם מתעניינים, מהו התהליך הצפוי וכמה זמן להערכתה יש לחכות.

בדרך כלל מי שהולך על עסקה של רכישת קרקע יודע שעליו להמתין כמה שנים טובות עד שהיא תהיה רלבנטית ותצא לפועל.

חפשו את הצבע הצהוב בתכנית תמ"א 35

תוכנית תמ"א 35 מחולקת לחמישה מרקמים שונים של מרקם עירוני הכולל קרקעות למכירה , מרקם כפרי, מרקם שמור ארצי, מרקם שמור משולב ומרקם חופי. לכל אחד מהמרקמים הללו יש צבע שונה בהתאם לייעודו.

הצבע שרומז על אפשרויות בנייה באזור הוא בצבע צהוב והוא מסמן את המרקם העירוני. כוונת התכנית במרקם עירוני היא לפתח את העיר, תשתיות, מים חשמל וכבישים וכן פיתוח ובנייה.

המרקם הכפרי מעיד על הכוונה לפתח ישובים כפריים, שטחי חקלאות ותיירות, שטחי תעסוקה ושמירה על האופי החקלאי באזור.

מרקם שמור ארצי מטרתו לשמור על מרחבים רציפים וגדולים ומרקם שמור משולב- מתייחס לשילוב בין מורשת ויצירת רצף מצפון לדרום.

סגירת תפריט
Call Now Button