קרקעות למכירה- הזדמנות לבית !

קרקעות למכירה

רק 7% מאדמות המדינה הן בבעלות פרטית והשאר בבעלות המדינה. קרקעות למכירה יהפכו הזדמנות לבית והחלו להיות מבוקשת בשנים האחרונות, כאשר הובן כי אין עתודות קרקע פרטיות באזור המרכז ולכן משקיעי נדל"ן וגם כל אדם מהישוב שאין לו מספיק הון עצמי כדי לרכוש קרקע שהיא בהגדרה למגורים, עושה את מה שרבים לפניו כבר עשו והתגלה כ"אקזיט" נדל"ן מוצלח- רכישת קרקע ושינוי הייעוד שלה.

במסגרת הרפורמה של מינהל מקרקעי ישראל בשנת 2013 ושינוי היחס לחוכרי אדמות והעברת הבעלות על שמם, מתאפשר היום לרכוש קרקע חקלאית מבעלי הקרקע. הרפורמה ביקשה לייעל את המנגנונים הממשלתיים וקיצור הבירוקרטיה של הליכי התכנון, להגדיל את היצע הקרקעות למגורים ולעודד יוזמה מוניציפלית ופרטית.

כך גם ניתן במכירת קרקע חקלאית אשר מתוכנן עבורה שינוי ייעוד להגביר את הצמיחה במשק ולהוריד את מחירי הקרקעות.

הוצאת היתר בנייה- קרקעות למכירה !

יש למינהל מקרקעי ישראל הבעלים של רוב הקרקעות במדינה מטרות משלו. הוא פועל כל העת לשיתופי פעולה עם גופים שונים כדי לזרז פינוי של שטחים תפוסים ותכנון מחדש. הוא חותם כל העת על הסכמים אשר נועדו להרחיב את מלאי הקרקעות לשיווק למגורים. הסכמים אלה חשובים גם לזרז את הבנייה באזורי ביקוש, להוסיף שטחי תעסוקה ולהוריד את מחירי הדיור בארץ.

במסגרת פעולות אלה חותם משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר מול רשויות מקומיות על הסכמי גג כדי להבטיח את מחויבות המדינה והרשות המקומית על הקמת שכונות חדשות ובהתאם- הוצאה של היתרי בנייה בזמן קצוב.

עד כה היה ידוע כי הוצאת היתר בנייה הייתה יכולה לארוך שנים רבות וכך יצא כי מי שרכש קרקעות למכירה ותכנן לבנות עליהן בית, מצא את עצמו מחכה זמן בלתי סביר עד להוצאת היתר הבנייה.

הרפורמה נוצרה כדי לקצר את תהליכי מתן אישורי הבנייה ולאפשר שיווק של קרקעות למגורים.

למה כדאי לרכוש קרקעות למכירה?

כולם יודעים כי מחירי הדיור בארץ הם מהגבוהים בעולם, מה שהופך את חלום הדירה שלא לדבר על בית- לבלתי מושג. אנשים מכלים את כספם בתשלומי שכר דירה ולא מצליחים אפילו בשתי משכורות להגיע להון עצמי כדי לרכוש נכס.

כאשר מוצעות קרקעות למכירה שהנה בסטטוס של חקלאית או באזור שעדיין לא מיושב, סיכוי רב שיום יגיע והן ישנו את ייעודה ויהפכו לקרקע למגורים ואז מי שרכש אותה בהחלט עשה את עסקת חייו וזה כבר קרה בהרבה מאוד מקומות בארץ, וכך אנשים רבים הגיעו גם לבית פרטי כאשר רכשו אדמה חקלאית והתאזרו בסבלנות עד אשר היא קיבלה את היתר הבנייה, וגם אם היה מדובר בשנים רבות בסופו של דבר זה השתלם להם.

כנראה שזו אחת האופציות הבודדות שנותרו למי שהוא חסר דיור ורוצה להגיע לאיזה שהוא בית, עם הון עצמי לא גדול אבל עם הרבה סבלנות עד שתופשר הקרקע והוא יוכל להקים עליה את בית חלומותיו.

הוא גם לא יהיה היחידי שעשה זאת, כי סביבו יתחילו לבנות עוד בתים משום שזה בדיוק מה שעושים היום מי שיש לו נחלות חקלאיות, הם מוכרים אותן לקונים שעם שינוי הייעוד שלהן יהפכו לבעלי קרקע במקום מבוקש בסכום חלומי.

האם תקבלו היתר בנייה לקרקע שרכשתם?

אם אתם מתכננים על קרקעות למכירה אנו ממליצים שתפנו לחברה העוסקת בליווי יזמים ומשקיעים בנדל"ן ותתייעצו עמה בקשר לרכישת קרקע. הם כבר ידעו לעשות את הבדיקות שלהם במקומות הנכונים ולדעת אם יש סיכוי שהקרקע הזו תופשר ואם כן- כמה שנים זה יכול לקחת.

יש כמה נתונים עליהם הם יכולים לבסס את קבלת היתר הבנייה. הנתון הראשון הוא שזו קרקע שעומדת להפשרה כאשר כבר מסביב חלקות אחרות נמכרו וקיבלו כבר היתר בנייה, זה אומר שיש מגמה ברמה המחוזית והמקומית של בנייה למגורים במקום.

יועצי הנדל"ן שילוו אתכם יוכלו גם להסתכל בתוכניות המתאר ולהבין מהן המגמות העתידיות באזור בו יש קרקע שאתם מתעניינים בה. האם לפי התשתיות שם, יש סיכוי שהקרקעות יקבלו היתרי בנייה או שבדיוק באמצע השטח האמור עומדים להקים מסילת רכבת.

קרקעות למכירה צריכות להיבחן ע"י אנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום.

ראו גם: רכישת קרקע לבנייה

סגירת תפריט
Call Now Button