קרקעות למכירה ברחבי הארץ

קרקעות למכירה

בעולם ההשקעות ידוע כי אין מתחרה להשקעת נדל"ן אם בתחום קרקעות למכירה או רכישת דירה. באמצעות השקעה כזו אפשר לדעת שגם אם השוק יקרוס, לא מדובר פה על בורסה והמשקיע יישאר עם הנכס שלו, שלא כמו השקעה במניות שביום אחד עלולה להתפוצץ כמו בועה הגוררת גם הפסד כספי.

בנדל"ן אפשר להצליח יותר או פחות אבל בכל מקרה אף אחד לא מפסיד. ישנן שיטות ודרושה בדיקה לפני כל השקעה כזו כדי שהסבירות שתצליחו תהיה גבוהה יותר מהסיכון אם כי בכל עסקה וגם בנדל"ן יש סיכון סביר אבל הפסד אף פעם לא יהיה פה אם תשקיעו בתבונה.

כאשר מדובר בהשקעה בקרקע, מומלץ לפנות לחברה אשר יש לה ניסיון בבדיקת מצבן של קרקעות, הסטטוס שלהן וגם צפי מה עשוי לקרות אתן בעתיד.

השקעה בנישה של קרקעות למכירה דורשת קור רוח

אפשר לומר שבנושא של השקעה בנדל"ן או בנישה של קרקעות למכירה, מוטב לפעול מתוך קפדנות יתרה ולא לתת לרגש לגרור אתכם ספונטנית לעסקה, אלא לעשות כל מה שנדרש כדי לבדוק, לבחון ולחקור את העסקה מכל הכיוונים כדי לבצע בסופו של דבר עסקה כדאית מבחינה כלכלית עם אופק של תשואה.

בתחום הנדל"ן בעיקר יש הרבה אנשים שנותנים לעצמם להיגרר אחרי הפנטזיות שלהם, ושוכחים לרדת לאותיות הקטנות ולהבין את המשמעות שלהן. הדבר החשוב הוא לפעול בקור רוח, להצטייד באנשי מקצוע בתחום שיוכלו לתת לכם את העצות וההכוונה הנכונים ביותר אשר יובילו אתכם לקבל החלטות נכונות.

כאשר פועלים בספונטניות ומתוך רגש, עלולים לבצע עסקה כושלת. חשוב לפעול לפי השכל הישר ולא לתת להתלהבות או לכל רגש אחר להניע את ההחלטה. צריך להקפיד לבדוק כל מה שיש וניתן לבדוק כדי להיות בטוחים במאה אחוז שלא השארתם שום פינה לא סגורה.

מהו דו"ח 0 והאם הוא קשור לתחום קרקעות למכירה?

דו"ח אפס הוא דו"ח שהיה מתנהל מול לקוח וקבלן בעסקת מכר של דירה. על הקונה היה לשלם לקבלן בהתאם ללוח זמנים שהוגדר מראש. עם השנים התברר כי גם קיומו של הדו"ח הזה לא מנע עסקאות כושלות. לפיכך החליטה מערכת המשפט לחוקק את חוק המכר אשר מגדיר מהם הקווים המנחים עבור ליווי בנקאי. הבנק מחייב את היזמים לעבוד מול שמאי מקרקעין מטעם הבנק שמוציא כבר בהתחלת הבנייה דו"ח פיקוח מס' 1. לפני הדו"ח הזה קיים דו"ח 0 אשר נועד לאפשר לבנק לבחון את הפרויקט ולאשר אותו ולכן הוא נחשב לדו"ח מאוד חשוב.

הדו"ח הזה בוחן את כדאיות הפרויקט, עלויות הבנייה. שווי הפרויקט, שווי הקרקע ואף יכול לצפות אילו הכנסות הוא יכול להניב בעתיד. הבנק מתחשב גם במגוון משתנים שעשויים לשנות את הגדרת הזמנים, התקציב ועוד.

כאשר מדברים על קרקעות למכירה אין שום וודאות למעט המלצה של מומחים בתחום. אין דו"ח אפס ואין בנק שעומד מאחורי העסקה. מדובר על איתור של קרקע שלכאורה נראית מתאימה ונכונה, ורק הזמן והליווי המקצועי יעידו על כדאיות העסקה.

משום כך מוטב לגשת לעסקאות מהסוג הזה יחד עם מומחים בתחום אשר תפקידם הוא לייעץ בתחום של רכישת קרקע ומניסיונם הם יוכלו לכוון את הלקוחות אל הקרקעות באזורים שבסופו של דבר עתידים להיות מאוכלסים.

חשיבות זכרון דברים

זיכרון דברים הוא הרבה יותר ממסמך שנחתם בין קונה ומוכר הוא עדות לקיומה של עסקה עתידית גם בתחום של קרקעות למכירה ולכן חשוב מאוד לא לוותר עליו ולהכינו מול חברה המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן של קרקעות.

זיכרון דברים הוא מסמך שאתם חייבים לחתום עליו מול בעל הקרקע ולהתייעץ עם אנשי נדל"ן מקצועיים באשר לסעיפים שהוא צריך לכלול, כולל סטטוס הקרקע והצפי העתידי לשינוי הייעוד וקבלת אישור בנייה.

חשוב מאוד שבתהליך הזה תלווה אתכם חברת נדל"ן מקצועית אשר תבדוק עבורכם כל פרמטר הניתן לבחינה ברמת רכישת הקרקע, כולל עיון והסקת מסקנות בתוכניות מתאר מקומיות ומחוזיות. מהתוכניות הללו ניתן להבין מה עשוי לקרות ומה קורה בכלל באזור והאם כדאי להשקיע בקרקע כזו. אדם מן הישוב לא יודע למה לשים לב בעסקה כזו אבל חברת נדל"ן כן מבינה ויודעת מה לשאול.

סגירת תפריט
Call Now Button