קרקעות להשקעה – רכישת קרקע להשקעה

קרקעות להשקעה

עד לפני כשני עשורים בערך לא היה מושג כזה "קרקעות להשקעה" וכל מי שביקש לרכוש לעצמו דירה או בית, פנה לחברות קבלניות. אין ספק כי שוק הנדל"ן בארץ השתנה וזה קרה בגלל המציאות הקשה של מחסור בקרקעות.

מנהל מקרקעי ישראל ניהל את אדמות המדינה עד חודש פברואר 2013 מתוכף חוק המנהל- תש"ך- 1960. הוא הוקם בשל חקיקה של הכנסת כדי לנהל אדמות שהנן בבעלות רשות הפיתוח, קרן קיימת לישראל וממשלת ישראל. הוא ניהל את האדמות בשלושה קטגוריות: אדמות של הנציב העליון הבריטי בזמן הקמת המדינה ומקרקעין שהופקעו לטובת המדינה לאחר הקמתה. אדמות קרן קיימת לישראל נרכשו על ידי הקרן הקיימת שנוסדה כדי לתרום להתיישבות היהודית. נוספו לאדמות אלה הקרקעות של רשות הפיתוח אשר החזיקו באדמות של מי שהוגדר ע"י החוק כ"נפקד".

החל ממרץ 2013 הפך המנהל לרשות מקרקעי ישראל. בראותו 22 מיליון דונם שהנם 93% משטחי מדינת ישראל.

איך פועל מנהל מקרקעי ישראל בתחום קרקעות להשקעה?

הרוכשים זכויות של אדמות מנהל בקרקע שהיא עירונית- חוכרים אותן לדורות והן אינן בבעלותן. לצורך כך הם חותמים על חוזה פיתוח מול המנהל ומתחייבים על בניית בית על אדמת המנהל. זה יכול להיות אדם פרטי או חברה קבלנית שמבקשת לבנות בניין מגורים והם נדרשים לעמוד בתוכניות שאושרו להם על ידי גורמי המנהל והתכנון המוסמכים.

חוזה חכירה נחתם בין אדם פרטי שהקים את ביתו על אדמה של המנהל, וגם מי שרכש נכס בבניין שהוקם על אדמת מנהל גם אם יעבור הנכס הזה עוד ידיים, תמיד ייחתם חוזה חכירה.

כדאי לציין לעניין זה כי המתיישבים שקיבלו אדמות חקלאיות לא קיבלו אותן על תקן של קרקעות להשקעה אלא שהיו אלה נחלות שהמנהלה החכיר בשנת 1965 לאגודות שיתופיות במושבים ובקיבוצים לצרוך הגדרת גבולותיהן. השימוש הזה היה אמור להיות במסגרת חוזה זמני אולם במציאות הקרקעות נותרו אצל האגודות ואל מי שהתיישב אליהן וזוהי המציאות גם היום.

יתרה מכך- נעשה ניצול ושימוש חורג באדמות החקלאיות עליהן הוקמו בשנים האחרונות שכונות מגורים וקניונים.

חולמים לבנות בית? אפשר להגשים את זה!

להרבה אנשים יש חלום לבנות בית פרטי, אבל לשם כך הם זקוקים למגרש או יותר נכון לאדמה. ההבדל בין מגרש לבנייה לבין קרקעות להשקעה היא שמגרש יכול להיות שהיה בעבר אדמה חקלאית והוא כבר עבר תהליך של הפשרה ואף קיבל אישור בנייה ואילו קרקע חקלאית עדיין נמצאת בסטטוס שדורש שינוי ייעוד והפשרתה וזהו תהליך שאורך שנים רבות. כאשר יש סיכוי לקבל אישור בנייה ולבצע הפשרה, כדאי להיות סבלניים וללכת על זה כי בסופו של דבר תהיה לכם ביד קרקע פרטית עליה תוכלו לבנות את בית החלומות שלכם שנרכשה בסכום לא הגיוני ועם שינוי הייעוד מחירה כבר יאמיר פי כמה וכמה. ויש הרבה מאוד יזמים צעירים וחכמים שהבינו את הכוח של הסבלנות וכבר עשו עסקאות על קרקעות שמחירן שילש את עצמו תוך כמה שנים.

רכישה קרקע זו אולי האפשרות היחידה היום להגיע לבית יום אחד במדינה בה מחירי הדירות מהגבוהים בעולם ולא לכל אחד יש הון עצמי כדי לקבל משכנתא ביחס למחיר הדירה בה הוא מתעניין. הבנק דורש לפחות 25% הון עצמי וכאשר מדובר על מיליונים אז זהו סכום גדול מאוד שלא לכל אחד יש אותו.

קבלו ייעוץ מומחים על איתור קרקע להשקעה!

יש היום במדינת ישראל הרבה מאוד חברות נדל"ן ויזמים אשר מציעים קרקעות להשקעה. כאשר אתם עומדים לעשות עסקה כזו, מוטב לעשות שיעורי בית ולבדוק על איזה קרקעות מדובר, באיזה אזור. מה הסיכוי שם לקבל שינויי יעוד? האם יש שם קרקעות חקלאיות שכבר קיבלו אישורי בנייה. מה אומרות התוכניות המקומיות והמחוזיות על האזור. האם צפוי להקים שם תחנת כח של חברת החשמל או שמא עומדים להקים שם פארק שעשועים, מה שעשוי להעיד על הכוונה להקים שם בנייני מגורים.

השקעה בקרקעות עושים רק עם אגי גרופ! צרו עימנו קשר לפרטים נוספים.

סגירת תפריט
Call Now Button