קרקעות להשקעה- זה הזמן להתעניין!

קרקעות להשקעה

שוק הנדל"ן מצוי כבר זמן רב בביקוש גבוה של קרקעות להשקעה, כי לעומת כל אפיקי ההשקעות הקיימים, זוהי ההשקעה הסולידית עם הסיכון הכי נמוך באמצעותה בסופו של דבר ניתן להגיע היום, עם מחירי הדיור האסטרונומיים לדירה או לבית.

השקעה בקרקעות מתאימה גם למי שקשה לו לגייס הון עצמי של 25% כמו שהבנקים מחייבים כדי לרכוש דירה. המשכנתא שהיא הלוואה בדרך כלל לטווח מאוד ארוך בשיעור של 75% מערך הדירה, נפרסת על פני הרבה שנים בו מוצאים את עצמם משפחות במלכוד שלא מתאים לכל אחד לקחת.

נכון להיום כאשר נדרש הון עצמי כאמור של 25% מערך הדירה, על רקע מחירי הדירות השערורייתיים, הוא הפך לבלתי מושג עבור רבים. גם משפרי דיור המעוניינים למכור את דירתם ולרכוש דירה גדולה יותר או במיקום משודרג, יצטרכו להשיג הון עצמי בשיעור של 50% מערך הדירה וזה הרבה. 

השקעה בקרקעות- לא מחייבת הון עצמי גבוה!

כאשר מדובר בעסקאות של קרקעות להשקעה אין צורך בהון עצמי גבוה כמו שדורשים הבנקים. הם מתנהלים בהתאם לרגולציה ולפיקוח על הפעילות שלהם, כדי לא להגיע למצב של עודף אשראי ועודף לקוחות אשר מצויים תחת חובות כבדים בשל נטילת משכנתאות. הם נמצאים במצב של הגבלות רחבות על תקופת פריסת המשכנתא שניתן לפרוס אותה רק עד שלושים שנה. גם אחוזי המימון הנדרשים כאמור שלא כל אחד מצליח לגייס.

בעיה נוספת היא שלעתים הרצון להגיע לדירה כל כך גבוה, שאנשים נוטלים הלוואות כדי להגיע להון עצמי, ואז הם נאלצים גם לשלם את המשכנתא וגם את ההלוואות ולעתים זה מעבר ליכולתם.

השקעה בנדל"ן ללא הון עצמי כוללת גם השקעה בקרקעות. מדובר בהשקעה בעלת סיכון נמוך שלא דורשת 25% מערך דירה כאמור, מחירים לא פרופורציונאליים ליכולתם של רבים.

איך אפשר לגייס הלוואה משלימה?

מי שעדיין לא החליט לוותר על חלום הדירה, ינסה לקבל גם הלוואה משלימה כדי להגיע לסכום ההון העצמי הנדרש לרכישת דירה מסוימת. יש אנשים שברשותם קופות גמל, קרן השתלמות, כספי פנסיה, ביטוח חיים ועוד. החסכונות הללו נמצאים אצל חברות הביטוח ואלה מאפשרות לקיחת הלוואה כנגדם.

הלוואות כאלה ניתנות בדרך כלל בתנאים טובים ובשיעור של עד 80% מערך הכספים בקרן החיסכון. במצב שכספי הקרן לא נזילים, יינתנו הלוואות בשיעור של 50-60% מהיקף הכספים שהצטברו.

הלוואה אישית גם היא מקובלת היום כדי להגיע לסכום ההון העצמי הנדרש. זו הלוואה שעל תנאיה וההחזרים שלה מסכם הלווה מול המלווה, לרוב מדובר בקרוב או מכר מהמשפחה אשר מוכן לסייע.

בגלל הקושי לגייס הון עצמי, ידוע הוא כי אכן רבים פונים לבני משפחה כדי לבקש את עזרתם בין אם מדובר במלווים מהמשפחה הגרעינית ובין אם מדובר במעגל הקרבה השני של דודים, בני דודים ועוד.

כאמור הנדרש ממי שהולכים על קרקעות להשקעה, הוא בתחום הסביר ולכן רבים עושים זאת.

גיוס הון עצמי לרכישת קרקע- אפשר גם הלוואה חוץ בנקאית!

כאשר אדם מחליט שהוא זקוק להלוואה גם בעבור קרקעות להשקעה, הוא יוכל להשיג את הסכום הראשוני הנדרש באמצעות משכון של נכס קיים או בהלוואה חוץ בנקאית.

עד לפני כמה שנים פעילות של הלוואה חוץ בנקאית לא הייתה חוקית ומותרת, אולם חלו שינויים גדולים בתחום עקב הצורך של רבים לקבל הלוואה שלא מהבנק ויש היום חברות חוקיות הפועלות עפ"י תקנות וחוקי בנק ישראל בכל מה שקשור למתן הלוואות חוץ בנקאיות. אפשר לקחת אותן מחברות האשראי הגדולות או חברות חיצוניות והן ניתנות כנגד חיסכון או נכס קיימים. התנאים שלהם לרוב יהיו יותר יקרים, אולם היום נהוג לפנות לכמה חברות, להשוות בין ההצעות וגם לנהל מו"מ.

השקעה בקרקעות עושה רושם, הפכה להיות ברירת המחדל של רבים המשתוקקים להגיע לדירה במדינה בה אחוז בעלי ההון העצמי הרצוי הוא זניח ביחד לשאר האוכלוסייה. אלה פונים לרכישת קרקע בדרך כלל תחת הגדרה של קרקע חקלאית ונכנסים לתהליך של הפשרה בסופו, הם יוכלו לקבל אישור בנייה. זהו תהליך ארוך ובירוקרטי אולם במדינה בה עתודות הקרקע לבנייה למגורים מצטמצמות והקיימות עולות הון עתק, רבים מנצלים את האופציה של רכישת קרקע ומקווים לטוב.

סגירת תפריט
Call Now Button