קרקעות להשקעה – השקעה בנדל"ן בארץ

קרקעות להשקעה

אם משקיעים מחפשים קרקעות להשקעה הם מחפשים דרך ללכת על השקעה בנדל"ן בארץ כי בסופו של דבר, זה המקום בו הם מתכננים לחיות , לגור ולהקים משפחה. אם בעבר היה פשוט יותר להגיע לדירה בישראל היום זה כמעט בלתי אפשרי אלא רק למתי מעט.

אם נלך לשנת 1988, התרחשה אז פריחה כלכלית ועלייה המונית שהרימה את רמת החיים וגם את שוק הדירות. מי שרכז אז דירה עשה עסקה טובה והמחיר שלה עלה לפי חישובים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ב-200%.

מחירי הדירות במשך עשרים השנים מ-1988 ועד ל-2008 עלו בכ-88.3% בממוצע ובתל אביב ב-141.6%. לפני 21 שנים מחירה של דירה בתל אביב היה גבוה בכ-8% ממחיר דירה בירושלים היום ההפרשים עומדים על 19% וזה משקף את תמונת המצב במדינה כולה.

במיתון שהחל ב-1996 החל פער המחירים להתרחב, ירושלים סבלה באותה תקופה מגל של מעשי טרור וזה הוביל לצניחת מחירים עד 12% מול תל אביב שגם היא רשמה ירידת מחירים באותה תקופה אך התאוששה ממנה במהירות.

היום יותר מתמיד זה הזמן לחשוב על קרקעות להשקעה – במיוחד כאשר בוחרים לעשות זאת עם חברה המתמחה בתחום.

עליית מחירי הדירות – מחייבים הון עצמי גבוה!

עד סוף שנת 2003 דשדשו מחירי הדירות בשל התפוצצות בועת הנדל"ן ופריצת האינתיפאדה השנייה. בתל אביב המחירים ירדו בכ-20% ובירושלים בכ-15% אולם החל מסוף 2004 הם כבר החלו להמריא למה שהם היום. מי שבעיקר הביא לעליית המחירים היו תושבי חוץ אשר יצרו ביקוש ורכשו דירות בשכונות במרכז העיר. בחלקים האחרים המחירים עלו במתינות.

באותה תקופה מחירי שוק השכירות בירושלים ובתל אביב עד לסוף שנות התשעים היה זהה ורק לאחר מכן נפרדה ירושלים מהמחירים של תל אביב ונשארה מאחור. תל אביב מובילה עד היום גם במחירי השכירות כאשר היו תקופות שהם ירדו באזורים רבים בארץ. בתל אביב תמיד הייתה עליית מחירים וזה מעיד על כך ששוק הנדל"ן שלה מתנהל לפי חוקים משלו ואין קשר בינו לבין שאר חלקי הארץ.

לאור השינויים שחלו בשוק הנדל"ן אשר גרמו לנסיקתם של מחירי הדיור בכל מקום ובעיקר בערים מרכזיות, לא נותר למי שרוצה להקים בית בישראל אלא לפנות לתחום של השקעה בקרקעות , השקעה בנדל"ן בארץ בתקווה שהתהליך יהיה קצר, מהיר ובסופו של דבר הוא יכול להקים בית על מגרש חקלאי שהופשר וקיבל אישור בנייה.

מי משקיע בקרקעות והיכן?

אם בעבר תחום הנדל"ן משך אליו כרישי נדל"ן בעלי ניסיון של שנים בהשקעה בענף, הרי שהשנים האחרונות מעידות על שינויים גם בלקוחות שמתעניינים בהשקעה בנדל"ן. כאשר השקעות בבורסה עלולות להיות כרוכות בסיכון גבוה, השקעה בקרקעות נחשבות כהשקעות סולידיות. בדרך כלל אנשים רוכשים קרקעות דרך חברות ומשרדים המבינים בתחום ויכולים לתת להם המלצה היכן לרכוש קרקע וכן להציג לפניהם את מצב השטח, כולל מידע שעולה מתוכניות המתאר.

כלומר- השקעה בנדל"ן בארץ בקרקעות גם אם הן חקלאיות עשויה להיות הזדמנות מצוינת אם יודעים לבדוק את מצבה, מיקומה ושוכרים את שירותיהם של יועצי נדל"ן המבינים מניסיונם באיזו קרקע והיכן שווה להשקיע.

הם כבר שיווקו קרקעות שעליהם קמו בנייני מגורים, מה שאומר שהם מבינים את התהליך שצריכה לעבור כל קרקע עד שהיא תקבל אישור בנייה ובאיזה מקום כדאי להשקיע.

קרקע חקלאית בתהליך הפשרה שווה לכם הרבה כסף !

לקרקע חקלאית ניתן לשנות ייעוד ולהפוך אותה למגרש עליו אפשר לבנות בית. הכל תלוי במיקומה, בתוכניות שבאזור שלה ומה רשום בתוכניות המתאר המחוזיות והמקומיות בקשר לכך. משרד של יועצי נדל"ן הבקיאים בתחום השקעה בנדל"ן בארץ יכולים להבין מהתוכניות האם יש סיכוי לשינוי ייעוד, האם יש עוד תהליכים שנעשים באזור להפשרת קרקעות או שהיא סמוכה לדוגמה לאזור שהוא כבר מיושב ואין סיבה למה לא לתת גם לה אישור בנייה.

כל המידע הזה יעלה מתוכניות המתאר, ביקור בשטח והבנה של תמונת הנדל"ן הכללית באזור ואת זה אדם מן הישוב בלי בקיאות בתחום לא יכול להבין לבד אלא רק עם אנשי מקצוע שהידע שיש להם שווה זהב ושהם עצמם רכשו קרקעות ויודעים שהם עשו את עסקת חייהם.

השקעה בקרקעות היא האופציה לכל צעיר החולם על דירה ורוצה להשקיע בנדל"ן בארץ.

סגירת תפריט
Call Now Button