קרקעות להשקעה- האקזיט הפרטי שלכם

קרקעות להשקעה

מי חלם פעם שבהרצליה קרקעות להשקעה יהפכו יום אחד את הרצליה פיתוח לאחת מהשכונות הכי יקרות בארץ. ומי שכן חלם, ורכש קרקע כזו, אפשר לומר לקח איזה שהוא סיכון מחושב אבל יצא ברווח פיננסי שקשה לאמוד אותו במספרים. די אם נאמר שזה בהחלט יכול להיות אקזיט של כל אחד שלוקח סיכון קטן ומחושב ויוצא עם מגרש שאפשר לבנות עליו בית חלומות. ואף אחד עוד לא יודע, גם לא המומחים הכי גדולים לנדל"ן, מה יהיה האזור הבא של המשקיעים.

נוסחת הקסם בסיפור הזה של רכישת קרקע להשקעה היא אמונה. כלומר- בן אדם צריך להאמין בחברה אליה הוא פונה ומתעניין בקרקע מסוימת, לקבל את כל הנתונים והמידע שהוא יכול לקבל וללכת על זה.

ויש היום משקיעים רבים ובהם גם צעירים, שפשוט מבינים שעם מחירי הדירות המטורפים בארץ, הדרך היחידה שלהם להגיע לבית היא ללכת על קרקעות להשקעה שיום אחד יהפכו למכרה זהב.

סיכון מול סיכוי- קרקעות להשקעה

אין ספק כי השקעה בקרקעות דורשת גם לקיחת סיכון מושכל. גם בהשקעה במניות דווקא המניה הכי בטוחה עלולה להתברר כטעות ואילו הבלתי יציבה עלולה להניב רווחים. ואם המשקיע לא היה נוטל את הסיכון לא היה נשאר גם עם הסיכוי והרווח.

כך זה גם בהשקעה בקרקעות. אין 100% בטחון אבל יש דרך לקבל מידע אמין ולהבין לקראת מה הולכת הקרקע הזאת. והכי חשוב- לא לעשות את זה לבד אלא רק עם מומחים לנדל"ן שעוסקים בזה והם בטוח יודעים יותר מכל אחד מהישוב, הם פשוט לומדים את הנושא ובעצמם משקיעים בקרקעות.

בנוסף ברור הוא שהשקעה בדירה מול השקעה בקרקע היא השקעה יותר מתונה, אבל אם נגמרו כבר כל ההשקעות המתונות, אז צריך לקחת סיכון לפעמים ולהבין איפה כן טמון הרווח ולעשות צעד קדימה, גם אם הוא לא לגמרי בטוח, הוא עלול להתברר כהחלטה נכונה. יום אחד כאשר הקרקע הזו תופשר היא תהיה שווה הרבה הרבה כסף ומשקיעים יודעים לומר בביטחון שאם לא תנסה לא תדע וזה בהחלט נכון.

מהי קרקע עם היתכנות כלכלית?

מי שהשקיע בזמנו בחולות של הרצליה פיתוח, שהפכו לאקזיט של חייו, עשה את החשבון שכל מי שמתעניין בתחום קרקעות להשקעה צריך לעשות. ומה זה הדבר הזה שצריך לעשות? הוא מאוד פשוט- צריך להסתכל מסביב.

יש לכם את הרצליה אז למה שהגבעות האלה לא יהפכו יום אחד לשכונה? בהחלט סביר. סוג של המשך בנייה למגורים. ויש את קו החוף? איזה יזם יוותר על בנייה לאורך החוף זה היה הדבר הכי ברור בעולם שאנשים רוצים לגור בתוך חלום מול הים.

וזוהי גם ההסתכלות שצריכה להיות לכל מי שרוצה להשקיע בקרקעות ולדעת אם יש סיכון גדול יותר מסיכוי או להיפך. ראשית כאמור, את כל התהליך של בחירת קרקע להשקעה לא עושים לבד, בגלל זה יש מומחים.

דבר שני צריך לבדוק כמה דברים. אם הקרקע המסוימת נמצאת באזור מגורים, מדוע שהיא לא תהפוך יום אחד לבית. אם מסביבה קרקעות רבות נוספות, סיכוי רב שגם הן תהפוכנה לבתים על קרקע או לשכונת מגורים יוקרתית לצד שכונה שכבר בנויה. כלומר הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שאם הקרקע המיועדת נמצאת בסמוך לאזור מיושב, יום אחד גם היא תיושב וזה הנתון הראשון שצריך לגרום להם להמשיך את התהליך.

למה חשוב לבדוק הליכי תכנון ופיתוח?

בהנחה שאתם מתעניינים ברכישת קרקעות להשקעה באזור סמוך לאזור מיושב, יש סיכוי שמדובר באמת בקרקע בעלת סיכוי גבוה לקבל הפשרה ושינוי ייעוד לדוגמה מקרקע חקלאית ולקבל אישור בנייה.

אם תרכשו אותה כשהיא בסטטוס של קרקע חקלאית מחירה יהיה נמוך פי כמה וכמה ממחירה של הקרקע אחרי ההפשרה. שלא לדבר על כך שהיא בהחלט יכולה להפוך לבית החלומות שלכם.

זה בעצם החישוב של כל מי שמתעניין בקרקעות. זוהי דרך חדשה ומוצלחת היום לרכוש נכסים שהם לא מניבים כאשר רוכשים אותם ולכן מחירם נמוך, אבל תוך כמה שנים הם כן יכניסו את ההשקעה שלהם ועוד פי כמה וכמה בסכומים לא ריאליים בכלל. בנושא הזה צריך סבלנות והיא מאוד משתלמת.

סגירת תפריט
Call Now Button