קרקעות להשקעה ברחבי הארץ

קרקעות להשקעה

המגמה החדשה היום בקרב משקיעי נדל"ן היא קרקעות להשקעה ברחבי הארץ. השקעה בקרקעות היא בעצם האפשרות היחידה היום להגיע לבית עבור אלה שאין ברשותם הון עצמי המהווה 25% מערך דירה. עם מחירי הדירות היום אפשר להבין שרק מעטים זוכים לכך שיהיה להם את ההון הזה שיאפשר להם נטילת משכנתא ורכישת דירה.

המגמה של רכישת קרקעות איננה רכישת מגרשים. יכול להיות שבסופו של דבר הקרקע המדוברת תהפוך למגרש אבל עד שזה יקרה הדרך עוד ארוכה אבל לא בלתי אפשרית. עובדה היא שרבים עושים זאת בידיעה שהדברים לא קורים מהיום למחר ושמדובר בתהליך הדרגתי שנדרשת לו סבלנות רבה ובירוקרטיה לא מועטה אבל בסופו של דבר זה ישתלם כי להיות בעל קרקע היום בישראל- זה שווה זהב.

לכל מי שמתעניין ברכישת קרקע כזו נמליץ לא לעשות זאת לבד, ללא יועצים המתמחים בתחום שכן הם ידעו לכוון אתכם בבחירה של הקרקע, יסייעו להם לבדוק את מצבה מבחינת רישום וייעוד ואף ידעו האם יש סיכוי שהיא תקבל אישור בנייה ותוך כמה זמן.

מהי סביבת הקרקע?

תכנית מתאר ארצית, מחוזית ומקומית, היא התשובה לכל מי שמתעניין בתחום קרקעות להשקעה ובהן בעצם נמצאת התשובה מה יקרה בעתיד. אם תפנו לחברה העוסקת בתחום הנדל"ן ומתמחה בהשקעה בקרקעות סביר להניח שהם גם ידעו לפרש את מה שעבורכם לא יהיה ברור לחלוטין ומסומן בתוכניות.

התוכניות הללו הן תוכניות של משרד השיכון והן אמורות להציג את מצב הבנייה והקרקעות במדינת ישראל. כן כוללות תכניות עתידיות לבניית שכונות מגורים, סלילת כבישים, הקמת פארקים, גנים, מבני ציבור, מוסדות חינוך וגני ילדים. הן כוללות את כל מה שהוחלט לגבי כל אזור בידיעה ובאישור שעברו כבר את הוועדה המחוזית וגם המקומית. כלומר כל רשות מקומית יודעת בוודאות מה הולך להתרחש באזורים שונים של העיר. האם ייסלל שם כביש או ייבנה מגרש טניס ולכן התכניות הללו הן הכתובת למציאת כל התשובות לשאלות שיהיו לכם לגבי קרקע מסוימת, כי בקלות אפשר יהיה לראות אם תעבור שם תחנת רכבת, יקימו שם אזור תעשיה או שבעצם היא תהפוך למגרש לבנייה אחרי הפשרה והייעוד שלה ישתנה.

מדוע משקיעים מחפשים קרקעות להשקעה ?

משקיעים רבים, גם כרישי נדל"ן וגם הרבה צעירים שנכנסו לתחום כבר חתמו על חוזים של קרקעות להשקעה בידיעה שיום אחד אלה יהפכו למכרה זהב. שינויי הייעוד שלהן והפשרת הקרקע החקלאית יקפיצו את המחיר באופן כזה שכבר בתחילת ההפשרה שלו יהיה אפשר למכור את הקרקע הזו ברווח עצום.

מי שמחפש השקעה בקרקעות עושה זאת לנוכח מצוקת הדיור האדירה שיש היום במדינה עקב ייקור מחירי הדירות ברמה שאדם מן הישוב לא יכול להרשות לעצמו לרכוש דירה שלא לדבר על צעירים שסיימו את הצבא, הלכו ללמוד, הם עובדים משתכרים יפה אבל מאין הם יכולים לגייס 25% מערך של דירה היום כשהמחירים בשמיים.

אולם זה לא אומר שאין להם שאיפות להגיע בכל זאת לבית או לדירה, והאפשרות היחידה שנותרה להם היא לנסות לרכוש קרקע חקלאית במחיר כדאי בתקווה שההפשרה שלה לא תימשך יותר מדי שנים (ותמיד מדובר בשנים) ושהם יזכו לקבל אישור בנייה ויום אחד לבנות במקום את ביתם.

אפשר בהחלט לומר כי מדובר על שירת הברבור האחרונה של הזדמנויות הנדל"ן באשר אשר מיצו את עצמם באזור המרכז אבל גם במקומות רבים בפריפריה שעד לפני כמה שנים אפשר היה למצוא בהן דירות במחירים מוזלים והיום גם המחירים שלהם נסקו לשמיים.

האם תצטרכו לשלם היטל השבחה?

לכל מי שמתעניין בתחום קרקעות להשקעה יש לציין כי כאשר הם יהיו בעליה של קרקע הם יצטרכו לשלם היטל השבחה שהוא חובה לכל מי שברשותו מקרקעין אשר אושר על ידי הוועדה המקומית. זהו היטל אשר מותנה במצב של עליית ערך הקרקע וזאת קובע שמאי מטעמה של הרשות המקומית ומעניק אישור הקלה או אישור של תכנית בנין עיר או אישור לשימוש חורג.

עצם אישור התכנית הוא זה שגרם לעליית ערך הקרקע ומכאן ההיטל. הרשות המקומית תבדוק מי רשום כבעליה של הקרקע, האם יש זיקות הנאה, הערות אזהרה, עיקולים, שעבודים, משכנתא או מגבלות אחרות משפטיות למשל כפי שעולה מהרשום בלשכת רישום המקרקעין ודורש גם בדירה אצל רשום המשכונות, רשויות מקומיות, רשם החברות, רשות מקרקעי ישראל או כל גורם אחר.

סגירת תפריט
Call Now Button