קרקעות למכירה- קהלי יעד!

קרקעות למכירה

קהלי יעד רבים מחפשים היום קרקעות למכירה גם כדי להגיע בסופו של תהליך לבית משלהם, אבל גם לצרכי השקעה. אחרי נפילת הבורסה בשנת 2008, ישראלים רבים חוששים לסחור בה משום שהסיכון בהשקעה הזו עדיין הרבה יותר גדול מאשר השקעה בנדל"ן.

מלבד זאת כדי להשקיע בבורסה חייבים להבין הרבה מאוד או לשכור את שירותיו של בית השקעות שגם הוא על אף מומחיותו, לא יכול להבטיח למשקיעים לאן נושבת הרוח בעת זו או אחרת ומה יקרה לאגרות החוב או למניות שלכם.

בשנים האחרונות החלו ישראלים ובהם צעירים רבים ולא רק כרישי נדל"ן וותיקים להשקיע בקרקעות שכרגע מוגדרות בסטטוס של קרקעות חקלאיות אולם אחרי תהליך (די ארוך יש לומר) הן יקבלו שינוי ייעוד והפשרה ומחירן יעלה פי אלף מונים. עסקה מצוינת לכל הדעות

הסיבה שרבים עושים זאת היא ראשית, כי יש כבר הרבה סיפורי הצלחה על השקעות כאלה ושנית- לצעירים במדינת ישראל היום אין שום יכולת לרכוש דירה אלא אם אכן הם עשירים ולא כולם כאלה. מחירי הדיור טיפסו כל כך גבוה שכדי לרכוש דירה הם חייבים הון התחלתי גבוה מאוד, שיזכה אותם במשכנתא ולא לכולם יש את הסכום הזה ולכן הם מחפשים אופציות אחרות כדי להגיע בסופו של דבר לבית או לדירה.

אופציות להשקעה בנדל"ן

בפני משקיעי הנדל"ן ניצבים שלוש אפשרויות להשקעה. הראשונה היא השקעה בדירה כדי להתגורר בה יום אחד, או להשכירה ולקבל תשואה מניבה או לחכות שערכה יעלה וזה לרוב קורה, משום שמחירי הנדל"ן בארץ לא נחים על זרי הדפנה.

האפשרות השנייה להשקעה היא לרכוש קרקעות למכירה , אשר נמצאות בתהליך של הפשרה, או כזו שעדיין לא נכנסה לתהליך הזה אבל יש תכנון שזה יקרה. מחירה במצבה AS IS זול בהרבה מהמחיר הריאלי שלה כאשר היא כבר תהיה בתהליך הפשרה וכמובן בסיומו, כאשר היא תקבל אישור בנייה. אז אפשר יהיה לומר שהקונה עשה את האקזיט של חייו אם מדובר בקרקע מאזור שהפך למבוקש מאוד ומחירי הבתים בו עלו לעין ערוך.

האופציה השלישית הניצבת בפני המשקיע היא השקעה בנדל"ן מסחרי כמו משרד ולקבל הכנסה פסיבית כל חודש. צעירים רבים יוזמים היום פתיחת עסקים משלהם וזקוקים למשרד ואם יהיה לכם אחד כזה תוכלו להשכיר להם אותו ולקבל הכנסה חודשים נאה מדי חודש.

מדוע כדאי להשקיע דווקא בקרקע חקלאית?

קרקעות למכירה הן היא אופציה זמינה ונוחה היום לרבים. אם אתם רוצים להתמקד דווקא בקרקע חקלאית שעדיין לא נכנסה להליכי של שינוי ייעוד, עליכם לבחון את כל התמונה. לבדוק מהו המצב התכנוני בו היא נמצאת ומה הייעוד שלה כפי שרשום בתוכניות המתאר הארציות, המחוזיות והמקומיות.

אנו ממליצים לכם לא לגשת לרכישה כזו ללא ייעוץ של חברת השקעות נדל"ן המתמחה בתחום רכישת קרקעות משום שהם יכולים מתוך ניסיונם בעסקאות כגון אלה, לראות את הכדאיות הכללית של העסקה ולהבין האם יש סיכוי להפשרה ולשינוי ייעוד של הקרקע האמורה. יתכן והם ימליצו לכם להימנע מעסקה מסוימת ולהתמקד דווקא בקרקע שנמצאת כבר בשלבי תכנון מתקדמים, שאז התהליך של ההפשרה וקבלת אישור הבנייה יהיה מהיר יותר ויש בה פחות סיכון.

לכל מי שעוסק בתחום חשוב לומר כי נראית מגמה ברורה של מנהל מקרקעי ישראל לאשר הפשרת קרקעות מתוך הבנה כי קיים מחסור אדיר בעתודות קרקע לבנייה ויש לפתור את הבעיה הזו שהפכה כבר לבעיה לאומית. מנהל מקרקעי ישראל הוא הגוף שלו שייכות 93% מכל הקרקעות במדינה ולכן הוא הכתובת הנכונה להבין אם הקרקע הזו כלולה באזור שיהפוך לאזור למגורים או לא.

לא צריך הון עצמי גדול- ותהיה לכם דירה!

כאשר אדם ניגש לבנק כדי לקבל משכנתא עבור דירה שהוא מעוניין לרכוש הוא חייב שיהיה לו הון עצמי של 25% מערך הדירה כאשר המשכנתא צריכה להוות 75%. בשנים האחרונות מחירי הדירה עלו בכל הארץ. גם במקומות מרכזיים מאוד וגם בפריפריות ולכן רשימת בעלי היכולת להון עצמי בגובה הנדרש כדי לרכוש דירה מצומצמת מאוד.

היום- אם לא מגיעים ממשפחה שיש לה אמצעים לתת סכום גדול מאוד כדי לרכוש דירה, צעירים לא יוכלו לרכוש אחת כזו. זה מצב שמעולם לא היה כל כך קשה כמו היום ומי שאשם בכך זה עליית המחירים.

ומכיוון שאין באפשרותם של רבים לייצר את ההון העצמי ההתחלתי כדי לקבל משכנתא, הם מחפשים אופציות אחרת לרכוש דירה ומחיר קרקעות למכירה זו האופציה היחידה שלהם להגיע לדירה.

סגירת תפריט
Call Now Button