קרקעות למכירה – עכשיו זה הזמן לקנות!

קרקעות למכירה

בכל רחבי הארץ היום בשטחי חקלאות, ליד שכונות מגורים ועוד מוצעות קרקעות למכירה. אלה מהוות היום כמעט האופציה היחידה של צעירים כמו גם זוגות או משפחות שאין בידן את ההון העצמי הדרוש כדי לקבל משכנתא ולקנות דירה בישראל.

משנה לשנה מאמירים מחירי הדיור ומגיעים לשיאים חדשים. זה עניין של ביקוש והיצע כמו בכל תחום אלא שבמדינה בה 93% מהאדמות הן אדמות מנהל ושייכות למדינה ורק 3% הן של אנשים פרטיים, מרגישים את המחסור באדמות וקרקעות לבנייה אם זה בנייה פרטית או מסחרית.

לאור המחירים הגבוהים, נוצר מצב שמי שרוצה לרכוש דירה, חייב להגיע לבנק עם הון עצמי מכובד מאוד כדי לקבל משכנתא ויחסית למספר הנזקקים לדיור, מעטים הם אלה שיש בידם מספיק כסף כדי לקבל את המשכנתא המיוחלת.

ובעוד שהיום ניתן לקבל משכנתאות גם מחברות חוץ בנקאיות וחברות פיננסיות שאינן הבנק ויש גם יועצי משכנתאות העובדים במגזר הפרטי ולא משתייכים לשום בנק, עדיין יש מעט מאד אנשים שמסוגלים היום לרכוש דירה.

רוב האנשים שמצליחים לעשות זאת, בעיקר הצעירים נעזרים כמובן בחסכונות שהוריהם חסכו עבורם בדיוק למטרה זו.

אפשר לומר כי במדינת ישראל של 2022 צריך לחשב מסלול מחדש בכל מה שנוגע לרכישת דירה, והאתגר הזה הפך לחלום של ממש.

מה שיציל הדיור זה קרקעות למכירה והפשרתן!

במדינת ישראל בעת שהוקמה אנשים רבים עסקו בחקלאות ואלה פנו להקים קיבוצים או מושבים או יישובים כפריים. היום רוב המושבים כבר מופרטים וגם קיבוצים רבים, כאשר במושבים לדוגמה ליד כל בית בזמנו היה גם משק בו עסקו לצרכי חקלאות או פרדס- שטח אדמה שיועד למטרה זו.

היום מכל מיני סיבות, מעטים הם החקלאים שעדיין מתפרנסים מחקלאות ולרובם יש שטחים חקלאיים ליד הבית. ומהו דינם של שטחים שוממים אלה? יש רק אפשרות אחת להציל אותם משממון וזה למכור אותם כקרקע חקלאית, זוהי עסקה של קרקעות למכירה. המשקיע שירכוש אותה (בעד סכום הזמין כמעט לכל אחד), יוכל להתחיל תהליך של הפשרת הקרקע עד שיקבל אישור בנייה ויוכל לבנות עליה את בית חלומותיו. חשוב לציין כי התהליך כולו עשוי לקחת שנים ארוכות. רק מי שיש לו את הסבלנות והזמן להשקיע במיזם כזה, בסופו של דבר ירוויח ובגדול. מחירה של קרקע חקלאית המוגדרת כך, קטן לעין ערוך ממחירה של הקרקע הזו כאשר היא בתהליך של הפשרה ומחירה יגדל עוד יותר כאשר היא כבר תופשר ותקבל אישור בנייה. אז לא בטוח שכל מי שמשקיע היום בקרקע במחירים שהיא נמכרת היום ליזמים יוכל בכלל לרכשה. שטח אדמה בישובים כפריים איכותיים שווה הרבה הרבה כסף.

מתעניינים בתחום קרקעות למכירה- איך מתחילים?

התחום של קרקעות למכירה כבר פעיל כ-20 שנה במהלכן כל העוסקים בתחום אם מדובר ביזמים או במשקיעים, חברות ליווי למשקיעים ועוד, יודעים לזהות מתי מדובר בקרקע שכדאי להשקיע בה ומתי לא.

כיוון שבסופו של דבר מדובר בעסקה פיננסית גדולה, מומלץ לכל מי שמחפש לרכוש קרקע למכירה, להתייעץ עם אנשי נדל"ן ותיקים ומנוסים בתחום. הם בקיאים בקריאת תוכניות מתאר ארציות, מחוזיות ומקומיות. מניסיונם הם יודעים מה צריך להיות בשטח כדי לקבל רמזים על התוכניות הממשלתיות בעתיד באזור הזה. הם יודעים להיכנס למפות ולתרשימים ולעיין בהם ויכולים להבין מראש אם מדובר בקרקע שיש סיכוי שיום אחד תופשר או שלמדינה יש תוכניות אחרות בסביבתה ההופכות אותה לקרקע לא כדאית כמו למשל בניית תחנת חשמל, אזור תעשיה, תחנת רכבת. מישהו רוצה לגור ליד תחנת רכבת?.

בנוסף מהתוכניות אפשר להבין מהן התשתיות באזור והאם הקרקע ממוקמת קרוב אליהן ולכן אין מצב שיאפשרו לבעל הקרקע להפשיר אותה. בנוסף אפשר להבין מהתוכניות של הפיתוח האזורי לאן הרוח נושבת.

קרקע שנמצאת בשטח שמתחילים לבנות בו מוסדות לימוד כמו בתי ספר או גני ילדים. משקיעים בפארקים, בקאנטרי קלאס או בכל מיזם אחר שמעיד על התכנית להחיות את האזור ולאכלס אותו- זו בהחלט בשורה טובה עבור מי שרוצה להשקיע בקרקע ולהרוויח יום אחד ובגדול.

חברת השקעות נדלן תלווה אתכם מראשית התהליך עד סופו, כולל מתן ייעוץ משפטי ומיסויי מתאים.

סגירת תפריט
Call Now Button