קרקעות להשקעה- כך תגיעו לבית משלכם!

קרקעות להשקעה

כל התחום של קרקעות להשקעה בעשורים האחרונים, החל ונבע רק מסיבה אחת- עליית מחירי הדיור ברמה שלא מתרחשת בשום מדינה אחרת בעולם. ניו יורק זה כאן !

זוג צעיר אם ירצה לרכוש דירה, יתקשה לעשות זאת אפילו בפריפריה. מחירי הדיור זיקנו מאז שנת 2011 בכ-36% וזה עדיין לא עוצר. הם ממשיכים לעלות. חלק מהערים אף הציגו עליית מחירים של יותר מ-50%. גם המחיר למשתכן לא סייע ליותר מאחוז מסוים של דורשי דירות. אלפי צעירים, זוגות צעירים ומשפחות משוועים לרכישת דירה ולא מצליחים להגיע להון העצמי אשר יאפשר להם נטילת משכנתא.

בעקבות המצב הזה, החלו יזמים ובעקבותיהם גם משקיעים לפנות אל התחום של רכישת קרקע חקלאית בתקווה שתהליך ההפשרה ושינוי הייעוד שלה יתרחש במהרה, וכך הם יוכלו להגיע לבית.

נדמה כי לא נותרו הרבה ברירות לאלה שלא בורכו בהון עצמי גבוה, ולא יכולים לקחת משכנתא.

קרקעות להשקעה זו כנראה ההזדמנות היחידה שנותרה להם כדי להגיע לאיזה שהוא בית בזכות עצמם בתהליך לא קצר שיש בו גם סיכון אבל גם סיכוי להגיע למטרה.

גם בקורונה מחירי הדיור עלו!

אם היה נדמה כי תקופת הקורונה היא הזדמנות טובה עבור דורשי דירות לרכשן במחירים "שפויים, מסתבר ששום דבר לא הצליח לעצור את עליית המחירים- גם לא המגיפה.

מאז המחאה החברתית לפני עשר שנים ועד היום, החל משנת 2011 ועד 2020 עלו מחירי הדירות הן מקבלן והן מיד שנייה בצורה שערורייתית. מאמר זה יציג את העלייה של כ-20,000 עסקאות של דירות בנות ארבעה חדרים ב-13 ישובים מרכזיים בארץ. אין ספק כי המחירים הגבוהים הם אלה שפינו את השטח להתמקדות ברכישת קרקעות חקלאיות. במדינה בה רבים משוועים לפתרון דיור, היצירתיות עובדת. מצד שני נוצר מצב שבהרבה מאוד ישובים חקלאיים היה בעבר פרדס או משק או שטח חקלאי וכולם התפרנסו מזה והיום הם עברו לתעסוקה שונה. זה אומר שבשטח הבית שלהם יש שטחים שהם יכולים למכור שעומדים ריקים. זה אומר קרקעות להשקעה וזה אומר שזו כנראה הזדמנות ראויה ונכונה, אם לשפוט את ההצלחה של התחום בשנים האחרונות עבור המשקיעים.

עלייה של 52% באשקלון, גם בהרצליה וגם בבאר שבע!

בעשור האחרון עלו מחירי הדיור באשקלון ב-52% עד הרבעון האחרון של שנת 2020. אם בשנת 2011 דירה בת ארבעה חדרים עלתה 824,000 ₪ היום היא עולה 1,300 ומעלה.

מסתבר שבשנים האחרונות הפכה אשקלון לעיר מבוקשת עבור מי שמחפש דירות מהאזור כולו כמו למשל יבנה ואשדוד השכנות ויש בה עדיין בנייה משמעותית. גם דמי השכירות עלו באופן משמעותי.

עם מחירים כאלה באשקלון שלא לדבר על ערים יותר מרכזיות כמו למשל הרצליה שהמחירים בה גם עלו ב-50%. רחובות הציגה עליה של 48% וגם בבאר שבע זינקו המחירים ב-41% בעשור.

מסתבר כי הנתונים הללו מצביעים על מגמה כי רוכשים דירה מיד ראשונה לא מצליחים לרכוש דירה במרכז אלא רק בפריפריה ולכן עקב הביקוש גם שם המחירים עולים. חלקם פונים לנישה של קרקעות להשקעה כדי להגיע לבית.

מה קרה בתל אביב?

העיר היקרה ביותר כמובן כמו תמיד היא תל אביב, אולם היא דווקא הציגה עלייה מתונה של 36% במקום שגם כך מציג מחירים שערורייתיים ובלתי נתפסים. תל אביב הגיעה כבר לשיא שלה אומר מומחה של חברת קרקעות להשקעה והיא נחשבת כבירת הנדל"ן של המדינה. לפני חמש שנים המחירים היו בשיא.

ובכל זאת יש שוני במחירים בין מחירי הדירות בשכונות שונות. יש דירות יוקרה בצפון תל אביב ובמרכז וביפו והשכונות הדרומיות עדיין לא הגיעו לשיא המחירים והם נמוכים יותר.

ובכל זאת גם תל אביביים רבים ואף מי שנולדו וגדלו בעיר, לא הצליחו לרכוש דירה בשל המחירים ובחרו להשקיע בקרקע, בעיקר מדובר על זוגות צעירים שגם ראו את היתרונות של הישובים מחוץ לתל אביב מבחינת איכות חיים ומרחב טבעי לילדים.

מי שמיהר הצליח לרכוש קרקע שווה להשקעה ולבנות את בית חלומותיו. זוהי המגמה השולטת היום בתחום הדיור בארץ.

מחירי הדיור בנתניה ואשדוד הציגו עלייה של 34% רק בעשור האחרון. אחריהן נמצאות אילת, פתח תקווה, חיפה וירושלים בה הייתה עליית מחירים מתונה.

סגירת תפריט
Call Now Button